Прес-центр
- Міжнародне інвестиційне роуд-шоу Invest In Ukraine
- Експертна думка
- Інвестиційний дайджест
- Конференції PCG
- Події компанії
- Компанія Pro Capital Investment стала співорганізатором Першого Бессарабського Інвестиційного Форуму
- Керуюча партнерка Pro Capital Investment, консультантка USAID AGRO, Антоніна Кутова - спікер майданчику «Допомога бізнесу в умовах війни: релокація та відновлення»
- Керуюча партнерка Pro Capital Investment Антоніна Кутова долучилась до проведення StartUp Boot Camp в рамках «Ideafest Student Business Idea Competition»
- Компанія Pro Capital Investment взяла участь в онлайн-лекції в рамках предмету «Менеджмент інвестиційних проєктів»
На гребені «зеленої» хвилі
Все нове - це добре забуте старе. Навесні років так 30 тому люди в нашій тоді радянській країні йшли на суботники, збиралися сміття, садили дерева. Це називалося «зеленою весною». Тоді навіть ніхто не замислювався, а може і не знав таких популярних сьогодні слів «еко», «біо» та «органік». Хоча життя радянської людини була «екологічно усвідомлене»: люди ходили за покупками з авоськами і сумками, здавали макулатуру і пляшки, висаджували дерева, відпочивали в походах з наметами і компасом, а про пластик, дитячі підгузки, смакові добавки і сою чули від родичів, яким пощастило побувати за кордоном.
Те, що було актуальним тоді, останні 2-3 роки знову з'являється в нашому житті. І йде семимильними кроками, а то й швидше. Британське видання «The Guardian» називає 2019-ий роком веганства: в цьому році люди стануть більш усвідомленими в плані ставлення до екології та зміни клімату. Екологічність стосується всіх сфер нашого життя: харчування, туризму, одягу і взуття, проводження часу і т.д.
Думаючи про «зелений» бізнесі, на думку спадає переробка макулатури, сонячні батареї, електромобілі і екомагазиниі. Екотренди давно вийшли за межі цих сфер.
Мода:
- Натуральні матеріали, відмова від шкіри і хутра, використання перероблених матеріалів. Adidas випустив кросівки з переробленого сміття, виловленого в океані, Hugo Boss - кросівки, виготовлені з альтернативи шкіри: целюлозних волокон, витягнутих з листя ананаса (Pinatex), а Reebok - колекцію кедів з кукурудзи і бавовни.
- Новий бізнес: виробництво як самого матеріалу, так і одягу з конопель, льону, сої, вовни і бавовни. Варто звернути увагу на новий матеріал ліоцелл. Ліоцелл - це текстильне волокно, що отримується хімічним шляхом з целюлози. Він не алерійний, зовні схожий на шовк, а за властивостями близький до бавовни. Деякі виробники називають ліоцелл тканиною майбутнього.
Харчування:
- Відмова від лактози, рослинні продукти, здорові жири і штучне м'ясо. Макдональдс змінив фірмовий стиль на зелені кольори і дерево в інтер'єрі, а з меню прибрав деякі позиції на кшталт макчікена і ввів вегетаріанські бургери «Гурме». Багато ресторанів переходять на локаворство (харчування ферма-стіл) - використання тільки тих продуктів, які вирощені або на власній фермі, або в радіусі 80-100 км. При цьому часто меню розробляється з урахуванням зібраного врожаю.
- Новий бізнес: доставка продуктів і домашньої їжі, виробництво тофу і сирів з горіхів, сої, рису, конопель, безлактозную морозива, сметани і масла. У фермерів залишається багато «неліквідних» овочів, фруктів і ягід - і це плюс для них. Споживачі багато уваги звертають на корисні снеки: мікси сушених овочів, фруктів і насіння, батончики, роли, зельнозерновие вафлі і брускети.
Туризм і послуги:
- Усвідомлений туризм - ще один новий напрям цього року. Туристи схильні до еко-і ком'юніті-френдлі поїздок, відвідування невеликих готелів, місцевих магазинів, придбання органічних місцевих продуктів. Мережі готелів піклуються про екологічність, переробку відходів і використання натуральних матеріалів в обробці. Не забувають і про здорове тіло. Так, мережа готелів The Mandarin Oriental Hotel Group дала гостям можливість займатися фітнесом і йогою в готелях через співпрацю з сервісом відеоуроків з фітнесу Grokker.
- Новий бізнес: екологічний клінінг, «органічні» салони краси, сервіси оренди і організація кемп-зон, місць для наметових таборів, будиночків на деревах і подібних місць близьких до природи.
Для споживача це поліпшення якості і тривалості життя. Як говорив Гіппократ: «Ти є те, що ти їси». Цю фразу можна запросто доповнити ще й тим, як ти дієш: усвідомлено чи ні.
Підприємець же або йде в ногу з часом і парить на піку хвилі, або дотримується старої парадигми влаштування світу і поки ще насолоджується гладдю.
Юлія Назаренко, керівник департаменту фінансового консалтингу компанії Pro Capital Investment