Прес-центр
- Міжнародне інвестиційне роуд-шоу Invest In Ukraine
- Експертна думка
- Інвестиційний дайджест
- Конференції PCG
- Події компанії
- Компанія Pro Capital Investment стала співорганізатором Першого Бессарабського Інвестиційного Форуму
- Керуюча партнерка Pro Capital Investment, консультантка USAID AGRO, Антоніна Кутова - спікер майданчику «Допомога бізнесу в умовах війни: релокація та відновлення»
- Керуюча партнерка Pro Capital Investment Антоніна Кутова долучилась до проведення StartUp Boot Camp в рамках «Ideafest Student Business Idea Competition»
- Компанія Pro Capital Investment взяла участь в онлайн-лекції в рамках предмету «Менеджмент інвестиційних проєктів»
Смачний запах шаурми і не тільки: про особливості заробітку на «вуличній» їжі
Майже кожна людина час від часу задумується про відкриття власного бізнесу. Скинути кайдани найманої роботи, стати господарем свого часу і доходів, відчути можливості і познайомитись з ризиками підприємницької діяльності – все це дуже приваблює діяльних особистостей. В тих, хто наважиться піти в подібне самостійне плавання, одразу виникає питання: чим краще всього зайнятись? Хтось скаже, що займатись краще тим, що краще всього виходить. Але ж якщо людина хоче вийти за рамки існуючого образу життя?
Головний секрет успішного бізнесу – він має задовольняти потреби клієнтів. А яка в людини головна потреба? Вірно, ми не можемо жити без їжі і води. По вулицям Києва та інших міст України щоденно переміщаються мільйони людей, і всі вони періодично хочуть перехопити щось ситне і смачне. Надайте їм цю можливість, і вони віддадуть вам свої гроші. Саме тому вулична іжа або стріт-фуд – чудовий формат бізнесу для підприємця-початківця.
Головною перевагою стріт-фуду є те, що він не потребує значних початкових капіталовкладень, а попит на його продукцію не знижується навіть в період криз. Звичайно, і тут необхідний вдумливий підхід, і без якісно складеного бізнес-плану буде складно. Лише вибір точки продажу і місця її розташування чого вартий? Що це буде – пересувний фургон, ларьок чи острівець на фуд-корті? Що будемо продавати – хот-доги, гамбургери, морозиво, варену кукурудзу чи щось більш оригінальне? Всі ці питання вимагають детального опрацювання. Адже стріт-фуди в діловому центрі, студентському містечку і в парку вимагають різного асортименту. Якщо студентам головне, щоб було дешево і поживно, то заможніші офісні працівники можуть собі дозволити і більш вибагливу їжу, як от суші-сендвічі або fish and chips. На прогулянку в парк виходять цілими сім’ями і бажано їм запропонувати щось смачне для дітей і дорослих – натуральне морозиво, фрукти в карамелі, какао, кава чи гонконгські вафлі.
В плануванні бізнесу на вуличній їжі варто враховувати сезонність попиту, рівень конкуренції і багато інших факторів. Наприклад, морозиво краще продається влітку, кава та інші гарячі напої – взимку. Якщо в районі відсутні конкуренти, то це звичайно добре, але можливо тут і попиту на стріт-фуд також нема.
«Важливим аспектом для успіху є і правильна організація роботи самої точки продажу стріт-фуду. Якщо потенційні клієнти бачать, що їжа готується прямо при них, в належних гігієнічних умовах та з свіжих продуктів, то купувати її будуть набагато скоріше, ніж невідомо, коли і де зроблені хот-доги, розігріті в мікрохвильовці. Ти більше, дотримання санітарно-гігієнічних вимог є своєрідним «інструментом» в конкурентній боротьбі між окремими «точками», а також зменшує ризик попастися на штрафні санкції від контролюючих органів», - відмітив експерт компанії Pro Capital Investment Сергій Бороденко.
В загалі, навіть в такій простій справі, як вулична їжа, існує багато підводних каменів. Щоб їх обійти, потрібна інформація про тонкощі організації бізнесу. Отримати її можна з різних джерел: навчальні курси, більш досвідчені колеги, консалтингові компанії. Бажано попередньо обкатати свою ідею, побудувати фінансову модель майбутнього бізнесу. Для цього краще всього підійде участь в одному з фестивалів вуличної їжі, як в місці найбільшого скупчення цільової аудиторії, наприклад, київський фестиваль Вуличної їжі. Побудувати ж фінансову модель допоможуть фінансові спеціалісти, наприклад, з компанії Pro Capital Investment.
Як правило, якщо є гарна ідея, то гроші на її реалізацію знайдуться, а бізнес-план, що відповідає міжнародним стандартам, доручіть підготувати спеціалістам компанії Pro Capital Investment.